D6-begrenset, for de med flere års erfaring

Denne gunstige overgangsordningen stengte pr 31.12.2023

Det nye D6-sertifikatet for yrkesfartøy opp til 24 meter rykker nærmere, og 2023 ser ut for å bli et travelt år ....

Men vi har også en ganske stor gruppe båtførere som har mange års erfaring med å føre yrkesfartøy opp til 15 meter, samtidig som de syter litt med å "sette seg på skolebenken" igjen.
Derfor har Sjøfartsdirektoratet åpnet for en "light" variant, et D6 begrenset.
Med det sertifikatet kan de mest erfarne fortsette å føre båter opp til 15 meters lengde.

Forutsetningene for å få D6-begrenset er at man allerede har minst 5 års erfaring, de siste årene. I tillegg må man gjennomføre en "Praktisk prøve med godkjent assessor".

Her i Baatskolen POSEIDON har vi satset på en 2-dagers gjennomgang av det viktigste stoffet, for å være forberedt til denne prøven  -  og deretter tar vi en tredje dag, med selve prøven.
Dette har vist seg å være en fulltreffer og vi har allerede hatt flere omganger.

D6-begrenset, med forberedelse kan også gjennomføres på engelsk.
Ta kontakt for mer informasjon, enten via mail eller telefon 900 81 452.